Podrobný popis trasy

Začátek pro pěší:

Vhodným začátkem je například obec Tachlovice, kam jezdí autobusové linky 309 a 310.

Začátek pro cyklisty:

Z Prahy lze do Tachlovic pohodlně dojet po některé z malých silniček, které spojují zdejší obce.

km MÍSTO ZAJÍMAVOST, ILUSTR: FOTO

Tachlovice

Z centra obce, z Jakubské návsi vyjděte po ulici Karlštejnské, přejdete poprvé přes Radotínský potok.

Kostel sv. Jakuba Většího
0,7

Ulice Mlýnská

Z ul. Karlštejnské odbočte vlevo do ulice Mlýnské směrem Chýnice.

1,6 km

Prostřední mlýn

Procházíte okolo prvního zachovaného mlýna na vaší trase, jedná se o Prostřední mlýn, před kterým je rovněž informační tabule Staré mlýnské cesty.

Mlýny na Radotínském potoce

Informační tabule na Staré mlýnské cestě

3,0 km

Chýnice

Projdete obcí Chýnice, kde autobusové zastávky linky 301 odbočíte vlevo na zelenou turistickou značku. Jakmile vyjdete z obce, po levé straně bude výhled na údolí Radotínského potoku s dvěma mlýny: Malý a Dubečský. Cesta vede do lesa a prochází zmolou, kde chybí můstek.

Pohled na údolí radotínského potoku za Chýnicí
4,7 km

Choteč

Společně se zelenou značkou dojdete do obce Choteč, kde je rozcestí turistických značek. Dále budete pokračovat po červené značce.

V Chotči můžete udělat krátkou odbočku k zajímavé skále, jedná se o kulisu ze vztyčených devonských vápenců. Ke skále dojdete po silnici směřující vlevo na Zbuzany.

Černý pěšec v obci Choteč
5,9

Mlýn Veselých

Trasa míjí Mlýn Veselých, dále pořád po červené. Za mlýnem začínají chatové osady

6,6

Cvrčovický mlýn

Po pravé straně je Cvrčkovský Mlýn. Za ním následuje chatová osada Dlouhá míle.

7,0

Kalinův mlýn

Dříve se podle dlouholeté tradice procházelo skrz dvůr Kalinova mlýna. Nyní majitelé vybudovali po levé straně pohodlnou obchvatnou cestičku, která jim zaručuje soukromí a turistům pokračování v cestě. Za mlýnem končí chatové osady Dlouhá míle a Ariana, ale také pohodlná cesta. Trasa vstupuje na území přírodní rezervace Radotínské údolí. Dále se pokračuje úzkým údolím po lesní pěšince, která je dost vymletá od potoka, tekoucího v těsném sousedství. Údolí se sice rozšíří, ale cesta vede vysokou trávou a bývá často podmáčená, případně opět rozježděna koňmi.

PR Radotínské údolí

8,2

Mostek přes potok

Přejdete přes mostek, zde je konec úzké a nekvalitní cesty. Za mostkem pokračujete vpravo po široké cestě, směrem k dalšímu mlýnu. V těchto místech trasa vstupuje na území Prahy.

Lávka přes Radotínský potok pod Kalinovým mlýnem
8,3

Rutický mlýn

Trasa míjí opuštěný Rutický Mlýn.

8,9

Trasa ústí na silnici

Konec nezpevněné cesty vedoucí pod lesem. Trasa a červená značka ústí na silnici, zde pokračujte vpravo. Pokud odbočíte vlevo, zhruba po 300 metrech uvidíte po pravé straně skálu s lezeckými terény z devonských vápenců s jeskyní.

9,2

Maškův mlýn

Maškův Mlýn, zastávka autobusu MHD číslo: 256. Asi 50 metrů za mlýnem odbočuje červená značka vlevo, trasa však pokračuje stále po silnici přes osadu Cikánka.

Chátrající Maškův mlýn
9,8

Cikánka

Procházíte osadou Cikánka, kde v minulosti opět bylo několik mlýnů.

10,3

Lomy

Trasa se dostává mezi lomy. Vlevo začíná národní přírodní památka Lochkovský profil. Bohužel zde rovněž začíná nejsvízelnější úsek celé trasy, protože v jejím okolí vládne čilý ruch lomů a cementárny. Nedaleko za pomníčkem obětem války můžete odbočit vlevo na malou pěšinku, která vede dále nad silnicí. Jde o bývalé drážní těleso vlečky, které vám alespoň část trasy ulehčí. Po několika stech metrech musíte sejít na komunikaci a po ní dojdete na křižovatku s rušnou ulicí K cementárně.

NPP Lochkovský profil
12,7

Křižovatka K cementárně

Na křižovatce pokračujte vpravo dolů, po chodníku podél frekventované ulici K cementárně.

Odbočka k přírodní památce Orthocerový lůmek

Na křižovatce ul. Na Cikánce a K cementárně můžete odbočit vlevo a za autobusovou zastávkou vpravo, po úzké pěšince nahoru do lesa. V současnosti je již lůmek zarostly a nezřetelný.

Orthocérový lůmek
13,3

Radotínské skály

Po levé straně uvidíte bílé ploché skály a pod nimi závorou uzavřenou komunikaci, po které můžete nerušeně pokračovat dále. Půjdete pod přírodní památkou Radotínské skály.

PP Radotínské skály

Přes hlavní

Na konci opuštěné komunikace přejděte přes kolmo hlavní do uličky Vápenné. Na jejím konci na vás čeká nově upravená ulice K učilišti, po které také vede cyklostezka. Cesta vede nad tokem Radotínského potoka. Takto se dostanete do středu Radotína.

15,6

Horymírovo náměstí

Horymírovo náměstí uprostřed Radotína. Zde můžete zakončit svoje putování podél Radotínského potoka. Nedaleko je železniční stanice Praha – Radotín, případně zastávka několika autobusových linek MHD. Pokud chcete dojít až k samotnému ústí potoka do Berounky, pokračujte z náměstí kolem místního úřadu ke kostelu a lávce pro pěší přes Berounku.

Radotín
15,9

Ústí Radotínského potoka do Berounky

lávka pro pěší, pod kterou radotínský potok ústí do berounky. Nedaleko lávky je ústí Radotínského potoka do Berounky.

Návaznosti na MHD a PID

Pro pěší:

Trasu podél Berounky lze zakončit například u Lahovického mostu, kde jezdí několik autobusových linek jednak po ulici Výpadové, ale především po hlavní Strakonické.

Pro cyklisty:

Trasa podél Berounky končí přímo na CT číslo: 3, která pokračuje v Praze po levém břehu Vltavy jako cyklotras A 1.