Podrobný popis trasy

km  Místo  Zajímavosti
 0 km

stanice metra Střížkov

Trasa začíná přímo u pozoruhodné stanice metra Střížkov, na kterou směrem na východ navazuje volná plocha s parkovištěm, podél které vede ulice Jablonecká. Za parkovištěm a ulicí Jiřetínskou začíná příjemný park Přátelství, kterým projděte takřka na opačnou stranu, k přechodu do ulice Litoměřické.

Park přátelství
 1,2 km

Litoměřická ulice

Trasa kolmo přechází rušnou ul. Vysočanskou a dále pokračuje klidnější ulicí Litoměřickou. V těchto místech se setkáte s typickým značením naučné stezky Prahou 9 (bílý čtverec se zelenou úhlopříčkou) a jejími informačními tabulemi. Značení naučné stezky vás bude následující část trasy doprovázet a hledejte jej nejčastěji na sloupech veřejného osvětlení. Hned na začátku ulice je po levé straně budova TJ Sokol Praga a rovněž i příslušná informační tabule, kde je rovněž zakreslen průběh stezky, klikatící se Prahou 9. Další cesta vede vlevo bokem, do zklidněné zóny.

naučná stezka
 1,4 km

kostel sv. Václava

Z ul. Litoměřické se odbočuje vlevo do ul. U Proseckého kostela, kde po levé straně opravdu stojí kostel sv. Václava, naproti kterému roste památná lípa.

Další cesta vede rovně, přes bývalou náves Na Proseku, kolmo pod ul. Proseckou a dolů mezi domky po schodech do komunikace Na Jetelce. Po pěšince s asfaltovým povrchem budete klesat okolo bývalé usedlosti Flajšnerka.

kostelík sv. Václava

usedlost Flajšnerka

1,8 km

Flajšnerka

Procházíte zaniklou zahradou, která dříve patřila k usedlosti, ta je ukryta vlevo. Na konci klesání podejdete pod estakádou ul. Vysočanské. Před vámi je podchod k železniční stanici Praha Vysočany. Zde odbočte vpravo do slepé komunikace U vinných sklepů.

2,5 km

podjezd pod tratí

Na jejím konci je vlevo podjezd pod tratí a na jeho opačné straně si můžete prohlédnout pěkný park Podvinní. Cesta vede dále do kopce po schodech vpravo, po značkách naučné stezky.

park Podvinní
 2,8 km

konec stoupání

Na konci stoupání se odbočuje na cestu vlevo. Celou dobu stoupání jste měli po své pravici za plotem bobovou dráhu.

3,4 km

zahrádkářská osada

Mírně z kopce dojdete k zahrádkářské osadě, kde odbočíte vpravo do ulice Na Labuťce I, která vás dovede k hlavní ul. Prosecké. Zde přejděte na opačnou stranu a mírně vlevo do ulice U Pekařky.

3,9 km

lom, varianta trasy

Na konci ul. U Pekařky budete mít před sebou starý lom, jehož území je oploceno.

Zde máte možnost volby mezi dvěma způsoby pokračování trasy. Nejprve popíšeme kratší a méně náročnou variantu.

Kratší varianta:

Pokračujte vlevo podél oplocení a nových obytných domů. Na konci chodníku dojdete do parku s altánkem, který je nad ulicí Františka Kadlece.

Delší varianta:

Z ulice U Pekařky na jejím konci odbočte vpravo ke stadionu AC Sparta 1890, který obejděte a za ním vstoupíte do přírody. Cesta se klikatí serpentinami vlevo nahoru, minete malé jezírko a stále stoupáte lesem po neznačené cestě až ke značce přírodní památky Prosecké skály. Na vrcholku stoupání se setkáte s lákavou pěšinkou, která vede po vrstevnici, vlevo kolmo k cestě, po které jste přišli. Pokud si chcete prohlédnout nejhezčí partie Proseckých skal, musíte odbočit asi 200 metrů vpravo. V případě, že byste pokračovali tímto směrem, vrátíte se do míst, kde jste před nedávnem šli, tedy k ulici Na Jetelce. Ovšem jdeme dále, to jest vlevo od Proseckých skal po vrstevnici. Po své levé ruce budete mít zbytky oplocení zaniklého lomu, po pravici uslyšíte hluk provozu v ulici Na stráži. Pokud se budete držet pěšinky směrem dolů a vlevo, dojdete na konec předchozí varianty, tedy k ul. Františka Kadlece. Tato varianta je delší asi o jeden km.

Přírodní památka Prosecké skály
4,3 km

Zenklova ulice

Obě varianty se sešly na konci parku, nedaleko ulice Františka Kadlece, kterou přejděte do ulice Na Sypkém, která ústí v rušnou ul. Zenklovu. Tu přejděte do protější ulice Na Vrchu, kterou dojděte na její konec.

4,6 km

Park Pod Korábem

Před vámi je poměrně rozsáhlý svah, na kterém je vybudován park Pod Korábem. V parku je geologická expozice, dětská hřiště, vede tudy naučná stezka. Parkem projděte dolů, do jeho protilehlého konce, kde je podchod pod tratí, ale i ulicí Povltavskou.

park Pod Korábem.
5,3 km

Grabova vila

Na opačném konci vás čeká ul. U Meteoru, po jejíž pravé straně je zelená plocha a za ní Grabova vila s pěknou a přístupnou zahradou.

Trasa vede stále rovně k hlavní ul. Zenklově. Po pravé straně minete kostel sv. Vojtěcha a zanedlouho i Libeňský zámek, za kterým láká k prohlídce park pojmenovaný Thomayerovy sady.

Jste na koneci vycházky, protože z Elsnicova náměstí můžete dojít po Zenklově ulici ke stanici metra Palmovka.