Lepší časy?
Televize ČT1 - 11.2.2003 Relace: Klekánice
Autor: Maria Křepelková
Moderátor: Jana Klusáková
Ze dne na den odvolal pražský magistrát z funkce ředitele karlínského divadla. Někteří herci proto byli odhodláni i stávkovat. Divadlo se proslavilo v zahraničí, hrálo známé a úspěšné muzikály jako West side story, My fair lady, nebo Ples bláznů. Divadelní budovu vyplavila loňská povodeň, přesto se hraje dále. Divadlo se ale zadlužilo a překračovalo plánovaný rozpočet. Ředitel Županič proto musel odejít. Jaký bude další osud karlínského divadla?
Michaela Dolinová, herečka:
Nevím, co se stalo tak strašného, že se to muselo řešit skutečně ze dne na den.
Igor Němec, radní pro kulturu, Magistrát hl. m. Prahy:
Mým cílem je, aby divadlo se skutečně zachránilo.
Radoslav Brzobohatý, herec:
Situace to příjemná není.
Odvolání ředitele Hudebního divadla v Karlíně Ladislava Županiče vyvolalo velký rozruch. Herci hrozili stávkou. Jedním z důvodů může být i to, že rada pražského Magistrátu ředitele, který byl ve funkci 10 let, odvolala ze dne ne den.
Igor Němec, radní pro kulturu, Magistrát hl. m. Prahy:
Rychle nebo pomalu, prostě s panem ředitelem byly problémy dlouhodobé.
Petr Štěpánek, herec:
Zdálo se mi to v každém případě velmi rychlé, velmi nečekané. Já samozřejmě do toho nevidím.
Radoslav Brzobohatý, herec:
Můj názor je, a já jsme ho řekl i novému šéfovi, že to vlastně nebyl dvakrát férový tah.
Důvodem odvolání Ladislava Županiče z funkce ředitele bylo špatné hospodaření divadla. Na jeho místo byl ihned jmenován Egon Kulhánek, mimo jiné producent muzikálu Drákula.
Egon Kulhánek, současný ředitel karlínského divadla:
Já jsem se to dozvěděl někdy v tom týdnu předtím, než k tomu došlo.
Igor Němec, radní pro kulturu, Magistrát hl. m. Prahy:
Já považuji za správné a jednomyslné, že pan Kulhánek jde do divadla něco jako nucená správa.
Irena Plucháčková, sbormistryně:
Myslím si, že by bylo rozumné, aby bylo vypsáno výběrové řízení. Smlouva mu končila 30. 6. Aby mu bylo poděkováno a třeba se s ním dále smlouva neobnovila. Ale takhle jsme se s ním ani nikdo nerozloučili, prostě to bylo tak náhlé.
Jan Přeučil, herec:
To rozhodnutí se mělo velmi zvažovat. Já už jsem se k tomu jednou vyjádřil, a to jsem řekl, že se mělo vážit na lékárnických vahách, jestli ano nebo ne.
Igor Němec, radní pro kulturu, Magistrát hl. m. Prahy:
Já jsme přesvědčen, že to bylo nutné tímto způsobem, protože pan ředitel to ví, že vlastně dostal už několikrát šanci, aby dále pokračoval, s tím, že skutečně dodrží rozpočtovou kázeň.
Ladislav Županič nedodržoval rozpočtovou kázeň. V zájmu vzniku kvalitních inscenací měl vyšší náklady, které kritizovali radní magistrátu. V roce 2001 byl obviněn z účetní kamufláže.
Igor Němec, radní pro kulturu, Magistrát hl. m. Prahy:
Úmyslně zkreslil hospodářský výsledek, tzn. že prezentoval tržebnost větší, než správně měla být. Tuším, že to bylo o 3 miliony.
Ladislav Županič, bývalý ředitel karlínského divadla:
My jsme měli určitý plán, který jsme jaksi neplnili. A tehdejší paní ekonomka, myslím z části z dobré vůle a částečně z hlouposti, ale hlavně z té dobré vůle, udělala jednu věc, že navýšila tržby za říjen, listopad prosince o 3 miliony výše. Ale následující rok za leden, únor březen ty tržby snížila o ty 3 miliony. Tři miliony mínus tři rovná se nula, takže naprosto k ničemu nedošlo, leč je to nějaký účetní podvod.
Igor Němec, radní pro kulturu, Magistrát hl. m. Prahy:
Pan ředitel byl zbaven osobních příplatků a neprotestoval.
Ladislav Županič, bývalý ředitel karlínského divadla:
V říjnu mi to osobní ohodnocení vrátili, dokonce snad v trošku zvýšené podobě, a za dobrou práci.
Igor Němec, radní pro kulturu, Magistrát hl. m. Prahy:
Protože samozřejmě nechceme čekat jako doživotně.
Ladislav Župnič se stal ředitelem divadla v březnu roku 1993. Jako statutární zástupce bývalého ředitele, který podal demisi, byl pověřen vedením na několik měsíců.
Ladislav Županič, bývalý ředitel karlínského divadla:
Tenkrát byla vypsána také soutěž na karlínské divadlo, mimochodem, těch 10 let mého ředitelování, to je neustále boj o tu budovu, neustále. A tenkrát se přihlásil Adam Novák a přihlásilo se UNO se svým producentem Egonem Kulhánkem. Teď oni naslibovali, že tam udělají studio mladých, že jako udělají nahrávací studio atd. Tak já jsem udělal myslím dosti chytrou věc, že sem je vzal do angažmá, pana Hesse jsem jmenoval jako šéfa muzikálu, s tím, že jsem z něj udělal dokonce režiséra, aby režíroval West side story, kterou jsem už já dávno chtěl dělat.
Premiéra West side story byla úspěšná. Měsíc po ní se však ředitel Županič dozvěděl, že skupina UNO odjíždí na 9 měsíců s jiným muzikálem spolu s Egonem Kulhánkem a Richardem Hessem, oba byli zaměstnanci divadla, na turné do Švýcarska. Proto muselo divadlo ze svého repertoáru nákladnou hru stáhnout.
Ladislav Županič, bývalý ředitel karlínského divadla:
Oba dva pánové odešli, protože lidi, kteří toho naslibují tolika, a pak zjistíte, že vám na 9 měsíců odejdou do Švýcarska, tzn. že ta smlouva samozřejmě musela být uzavřena daleko, daleko předtím.
Egon Kulhánek, současný ředitel karlínského divadla:
My jsme pak samozřejmě do té ciziny odjeli, ale odjeli jsme z toho důvodu, že prostě ten soubor tady nemohl nalézt obživu.
V roce 1996 zavládla v divadle opět nejistota. Pražský magistrát vyhlásil veřejnou soutěž na nového provozovatele divadla.
František Hoffman, předseda kontrolní komise, Magistrát hl. m. Prahy:
V roce 1996 bylo cílem řešit situaci karlínského divadla, v podstatě se zbavit jakéhosi molochu, do kterého město dávalo peníze.
Opět provozovatelé velkých muzikálů projevili zájem o budovu Hudebního divadla v Karlíně, opět byl mezi zájemci i Egon Kulhánek, tedy dnešní ředitel divadla.
Egon Kulhánek, současný ředitel karlínského divadla:
O to divadlo projevovali od té doby, co začalo podnikání v tomto oboru, zájem všichni.
František Hoffman, předseda kontrolní komise, Magistrát hl. m. Prahy:
Takže se zase přihlásilo více společností, a protože to bylo více silných společností, tak se nakonec vyblokovaly takovým způsobem, že soutěž skončila krachem a karlínské divadlo pokračovalo dále v té podobě, která tady je.
Jan Přeučil, herec:
Pan Županič karlínské divadlo dotáhl doslova do špičkového pražského souboru a do přední pražské scény.
Ladislav Županič, bývalý ředitel karlínského divadla:
My nejsme "divadlo - ořezávátko", my jsme divadlo, které z devíti možných Thálií má sedm, my jsme divadlo, které bylo 2x na neuvěřitelně úspěšném turné v Japonsku. To divadlo vykazovalo úspěchy, ale samozřejmě ty úspěchy něco stojí.
František Hoffman, předseda kontrolní komise, Magistrát hl. m. Prahy:
Je potřeba poděkovat i tomu řediteli, který tam byl, za to, že tu kvalitu toho divadla zvedl nahoru. Podle mého názoru ale za příliš vysokých nákladů.
Ladislav Županič, bývalý ředitel karlínského divadla:
Ta scéna musí vypadat tak, aby lidi přišli a řekli - jé, to je nádhera - protože to přímo k tomuto žánru patří. V případě, když to takhle nebude, tak je naženeme do náruče těch soukromých produkcí, kde, jak jsme slyšeli, a tím se nijak netajili, Hrabě Monte Cristo stál snad 35 milionů.
Petr Štěpánek, herec:
Já tady můžu jenom Láďovi poděkovat za to, že nás dal dohromady. Trošku jsem na rozpacích, jestli to tak půjde dále, nebo jaké to bude mít trvání.
Divadlo v létě roku 2002 nebylo poprvé ve ztrátě, mělo téměř 3 miliony zisku. Zdálo se konečně, že radní magistrátu nebudou mít výhrady vůči hospodaření divadla.
Igor Němec, radní pro kulturu, Magistrát hl. m. Prahy:
Když zmiňujete tato čísla, máte pravdu, je to tak, jenomže zase, výsledek před prázdninami v divadle a po prázdninách za celý rok, prostě vypadá trochu jinak.
Povodně všechno změnily, divadlo se přestěhovalo do Kongresového centra, kde platí denní nájem 120 tisíc korun. Za vyprodané představení utrží pouhou polovinu této částky. Ředitel Županič získal od přátel Hudebního divadla v Karlíně dar pro divadlo v celkové částce 562 tisíce korun. Radní Igor Němec veřejně vyhlásil, že už za leden tohoto roku má divadlo ztrátu ve výši 1,7 milionu korun.
Jana Jeřábková, ekonomická náměstkyně karlínského divadla:
Zřejmě došlo k nějaké mýlce, protože samozřejmě smlouvy uzavřené na realizaci tohoto dalšího titulu, což měla být Noc na Karlštejně, ty samozřejmě byly. Závazky z těch smluv samozřejmě nějaké jsou, ale zatím vyplaceno nebylo vůbec nic, nehledě na to, že ty smlouvy jsou uzavřeny tak, že platba má následovat až po odevzdání díla.
V listopadu loňského roku Rada hlavního města Prahy zrušila veřejnou obchodní soutěž na projektovou dokumentaci rekonstrukce divadla. A návrh kulturního využití budovy má do 25. února radě předložit odbor kultury.
František Hoffman, předseda kontrolní komise, Magistrát hl. m. Prahy:
Rekonstrukce a zprovoznění tohoto divadla je otázka 500 milionů až jedné miliardy, takže je snaha možná i oslovit veřejnost, oslovit třeba i někoho ze zahraničí, kdyby někdo byl ochoten, jestli by měl volné finanční prostředky, jestli by je do toho divadla chtěl vložit, protože město v tuto chvíli ty finanční prostředky na rekonstrukci toho divadla nemá.
Egon Kulhánek, současný ředitel karlínského divadla:
Jak vedoucí odboru kultury paní doktorka Brabencová, tak pak radní Němec mě přesvědčují o tom, že se za tu rekonstrukci budou bít zuby nehty.
Jméno Egona Kulhánka je spojeno s komerčními muzikály. Sólisté Hudebního divadla v Karlíně od nového ředitele očekávají, že budou více hrát především klasické operety.
Oldřich Král, herec:
My jsme nehráli, my jsme seděli jak se říká doma, měli jsme z toho mindráky, nebo jsme dělali křoví. Ti, kteří jsme tady přes těch 30 let, takže jsme hráli skutečně jenom takové ty malinké. A bohužel, hráli tady jiní.
Antonín Hardt, herec:
Léta už tady jsou opravdu disproporce v otázce nákladů a příjmů.
Radoslav Brzobohatý, herec:
Pokud vůbec byla nějaká komunikace mezi vedením divadla a magistrátem, tak byla asi velice špatná. A tam je asi kámen úrazu.
František Hoffman, předseda kontrolní komise, Magistrát hl. m. Prahy:
Karlínské divadlo si přeci jenom asi drží hodně lidí a na těch mzdách se tam doslova prošustrovalo spousty peněz.
Spekuluje se o tom, že divadlo získají pro své muzikály muzikáloví magnáti. Podle herců by to znamenalo konec repertoárového divadla.
Ladislav Županič, bývalý ředitel karlínského divadla:
Moc se bojím o osud Hudebního divadla v Karlíně, moc, protože ten pan Kulhánek už mi dokázal při té West side story, jaké úmysly vlastně má.
Egon Kulhánek, současný ředitel karlínského divadla:
Já bych to divadlo chtěl daleko více umělecky otevřít světu, slibuji si od toho rozšíření diváckého spektra, protože dneska to divadlo, ať chceme nebo nechceme, je divadlo starší a střední generace. A já bych byl rád, aby divadlo bylo i divadlem mladší generace.
Pan Egon Kulhánek je pro vás zárukou toho, že se tam bude ekonomicky lépe hospodařit?
Igor Němec, radní pro kulturu, Magistrát hl. m. Prahy:
No, musí být, proto tam byl jmenován.
Radoslav Brzobohatý, herec:
Nějakou palácovou revoluci udělat, nevím, mně to nepřipadá fér.
Michaela Dolinová, herečka:
Bylo nám slíbeno, že v roce 2005, kdy má být skončena rekonstrukce karlínského divadla, že se tam může zase tento stávající soubor vrátit. Ale já tomu prostě nevěřím, nevěřím v tyhle sliby, nevěřím, že tento stávající soubor se tam v celé míře dostane a že tam bude zase hrát. Pokud tam vůbec někdo bude hrát.
Autor: Maria Křepelková
Moderátor: Jana Klusáková
Ze dne na den odvolal pražský magistrát z funkce ředitele karlínského divadla. Někteří herci proto byli odhodláni i stávkovat. Divadlo se proslavilo v zahraničí, hrálo známé a úspěšné muzikály jako West side story, My fair lady, nebo Ples bláznů. Divadelní budovu vyplavila loňská povodeň, přesto se hraje dále. Divadlo se ale zadlužilo a překračovalo plánovaný rozpočet. Ředitel Županič proto musel odejít. Jaký bude další osud karlínského divadla?
Michaela Dolinová, herečka:
Nevím, co se stalo tak strašného, že se to muselo řešit skutečně ze dne na den.
Igor Němec, radní pro kulturu, Magistrát hl. m. Prahy:
Mým cílem je, aby divadlo se skutečně zachránilo.
Radoslav Brzobohatý, herec:
Situace to příjemná není.
Odvolání ředitele Hudebního divadla v Karlíně Ladislava Županiče vyvolalo velký rozruch. Herci hrozili stávkou. Jedním z důvodů může být i to, že rada pražského Magistrátu ředitele, který byl ve funkci 10 let, odvolala ze dne ne den.
Igor Němec, radní pro kulturu, Magistrát hl. m. Prahy:
Rychle nebo pomalu, prostě s panem ředitelem byly problémy dlouhodobé.
Petr Štěpánek, herec:
Zdálo se mi to v každém případě velmi rychlé, velmi nečekané. Já samozřejmě do toho nevidím.
Radoslav Brzobohatý, herec:
Můj názor je, a já jsme ho řekl i novému šéfovi, že to vlastně nebyl dvakrát férový tah.
Důvodem odvolání Ladislava Županiče z funkce ředitele bylo špatné hospodaření divadla. Na jeho místo byl ihned jmenován Egon Kulhánek, mimo jiné producent muzikálu Drákula.
Egon Kulhánek, současný ředitel karlínského divadla:
Já jsem se to dozvěděl někdy v tom týdnu předtím, než k tomu došlo.
Igor Němec, radní pro kulturu, Magistrát hl. m. Prahy:
Já považuji za správné a jednomyslné, že pan Kulhánek jde do divadla něco jako nucená správa.
Irena Plucháčková, sbormistryně:
Myslím si, že by bylo rozumné, aby bylo vypsáno výběrové řízení. Smlouva mu končila 30. 6. Aby mu bylo poděkováno a třeba se s ním dále smlouva neobnovila. Ale takhle jsme se s ním ani nikdo nerozloučili, prostě to bylo tak náhlé.
Jan Přeučil, herec:
To rozhodnutí se mělo velmi zvažovat. Já už jsem se k tomu jednou vyjádřil, a to jsem řekl, že se mělo vážit na lékárnických vahách, jestli ano nebo ne.
Igor Němec, radní pro kulturu, Magistrát hl. m. Prahy:
Já jsme přesvědčen, že to bylo nutné tímto způsobem, protože pan ředitel to ví, že vlastně dostal už několikrát šanci, aby dále pokračoval, s tím, že skutečně dodrží rozpočtovou kázeň.
Ladislav Županič nedodržoval rozpočtovou kázeň. V zájmu vzniku kvalitních inscenací měl vyšší náklady, které kritizovali radní magistrátu. V roce 2001 byl obviněn z účetní kamufláže.
Igor Němec, radní pro kulturu, Magistrát hl. m. Prahy:
Úmyslně zkreslil hospodářský výsledek, tzn. že prezentoval tržebnost větší, než správně měla být. Tuším, že to bylo o 3 miliony.
Ladislav Županič, bývalý ředitel karlínského divadla:
My jsme měli určitý plán, který jsme jaksi neplnili. A tehdejší paní ekonomka, myslím z části z dobré vůle a částečně z hlouposti, ale hlavně z té dobré vůle, udělala jednu věc, že navýšila tržby za říjen, listopad prosince o 3 miliony výše. Ale následující rok za leden, únor březen ty tržby snížila o ty 3 miliony. Tři miliony mínus tři rovná se nula, takže naprosto k ničemu nedošlo, leč je to nějaký účetní podvod.
Igor Němec, radní pro kulturu, Magistrát hl. m. Prahy:
Pan ředitel byl zbaven osobních příplatků a neprotestoval.
Ladislav Županič, bývalý ředitel karlínského divadla:
V říjnu mi to osobní ohodnocení vrátili, dokonce snad v trošku zvýšené podobě, a za dobrou práci.
Igor Němec, radní pro kulturu, Magistrát hl. m. Prahy:
Protože samozřejmě nechceme čekat jako doživotně.
Ladislav Župnič se stal ředitelem divadla v březnu roku 1993. Jako statutární zástupce bývalého ředitele, který podal demisi, byl pověřen vedením na několik měsíců.
Ladislav Županič, bývalý ředitel karlínského divadla:
Tenkrát byla vypsána také soutěž na karlínské divadlo, mimochodem, těch 10 let mého ředitelování, to je neustále boj o tu budovu, neustále. A tenkrát se přihlásil Adam Novák a přihlásilo se UNO se svým producentem Egonem Kulhánkem. Teď oni naslibovali, že tam udělají studio mladých, že jako udělají nahrávací studio atd. Tak já jsem udělal myslím dosti chytrou věc, že sem je vzal do angažmá, pana Hesse jsem jmenoval jako šéfa muzikálu, s tím, že jsem z něj udělal dokonce režiséra, aby režíroval West side story, kterou jsem už já dávno chtěl dělat.
Premiéra West side story byla úspěšná. Měsíc po ní se však ředitel Županič dozvěděl, že skupina UNO odjíždí na 9 měsíců s jiným muzikálem spolu s Egonem Kulhánkem a Richardem Hessem, oba byli zaměstnanci divadla, na turné do Švýcarska. Proto muselo divadlo ze svého repertoáru nákladnou hru stáhnout.
Ladislav Županič, bývalý ředitel karlínského divadla:
Oba dva pánové odešli, protože lidi, kteří toho naslibují tolika, a pak zjistíte, že vám na 9 měsíců odejdou do Švýcarska, tzn. že ta smlouva samozřejmě musela být uzavřena daleko, daleko předtím.
Egon Kulhánek, současný ředitel karlínského divadla:
My jsme pak samozřejmě do té ciziny odjeli, ale odjeli jsme z toho důvodu, že prostě ten soubor tady nemohl nalézt obživu.
V roce 1996 zavládla v divadle opět nejistota. Pražský magistrát vyhlásil veřejnou soutěž na nového provozovatele divadla.
František Hoffman, předseda kontrolní komise, Magistrát hl. m. Prahy:
V roce 1996 bylo cílem řešit situaci karlínského divadla, v podstatě se zbavit jakéhosi molochu, do kterého město dávalo peníze.
Opět provozovatelé velkých muzikálů projevili zájem o budovu Hudebního divadla v Karlíně, opět byl mezi zájemci i Egon Kulhánek, tedy dnešní ředitel divadla.
Egon Kulhánek, současný ředitel karlínského divadla:
O to divadlo projevovali od té doby, co začalo podnikání v tomto oboru, zájem všichni.
František Hoffman, předseda kontrolní komise, Magistrát hl. m. Prahy:
Takže se zase přihlásilo více společností, a protože to bylo více silných společností, tak se nakonec vyblokovaly takovým způsobem, že soutěž skončila krachem a karlínské divadlo pokračovalo dále v té podobě, která tady je.
Jan Přeučil, herec:
Pan Županič karlínské divadlo dotáhl doslova do špičkového pražského souboru a do přední pražské scény.
Ladislav Županič, bývalý ředitel karlínského divadla:
My nejsme "divadlo - ořezávátko", my jsme divadlo, které z devíti možných Thálií má sedm, my jsme divadlo, které bylo 2x na neuvěřitelně úspěšném turné v Japonsku. To divadlo vykazovalo úspěchy, ale samozřejmě ty úspěchy něco stojí.
František Hoffman, předseda kontrolní komise, Magistrát hl. m. Prahy:
Je potřeba poděkovat i tomu řediteli, který tam byl, za to, že tu kvalitu toho divadla zvedl nahoru. Podle mého názoru ale za příliš vysokých nákladů.
Ladislav Županič, bývalý ředitel karlínského divadla:
Ta scéna musí vypadat tak, aby lidi přišli a řekli - jé, to je nádhera - protože to přímo k tomuto žánru patří. V případě, když to takhle nebude, tak je naženeme do náruče těch soukromých produkcí, kde, jak jsme slyšeli, a tím se nijak netajili, Hrabě Monte Cristo stál snad 35 milionů.
Petr Štěpánek, herec:
Já tady můžu jenom Láďovi poděkovat za to, že nás dal dohromady. Trošku jsem na rozpacích, jestli to tak půjde dále, nebo jaké to bude mít trvání.
Divadlo v létě roku 2002 nebylo poprvé ve ztrátě, mělo téměř 3 miliony zisku. Zdálo se konečně, že radní magistrátu nebudou mít výhrady vůči hospodaření divadla.
Igor Němec, radní pro kulturu, Magistrát hl. m. Prahy:
Když zmiňujete tato čísla, máte pravdu, je to tak, jenomže zase, výsledek před prázdninami v divadle a po prázdninách za celý rok, prostě vypadá trochu jinak.
Povodně všechno změnily, divadlo se přestěhovalo do Kongresového centra, kde platí denní nájem 120 tisíc korun. Za vyprodané představení utrží pouhou polovinu této částky. Ředitel Županič získal od přátel Hudebního divadla v Karlíně dar pro divadlo v celkové částce 562 tisíce korun. Radní Igor Němec veřejně vyhlásil, že už za leden tohoto roku má divadlo ztrátu ve výši 1,7 milionu korun.
Jana Jeřábková, ekonomická náměstkyně karlínského divadla:
Zřejmě došlo k nějaké mýlce, protože samozřejmě smlouvy uzavřené na realizaci tohoto dalšího titulu, což měla být Noc na Karlštejně, ty samozřejmě byly. Závazky z těch smluv samozřejmě nějaké jsou, ale zatím vyplaceno nebylo vůbec nic, nehledě na to, že ty smlouvy jsou uzavřeny tak, že platba má následovat až po odevzdání díla.
V listopadu loňského roku Rada hlavního města Prahy zrušila veřejnou obchodní soutěž na projektovou dokumentaci rekonstrukce divadla. A návrh kulturního využití budovy má do 25. února radě předložit odbor kultury.
František Hoffman, předseda kontrolní komise, Magistrát hl. m. Prahy:
Rekonstrukce a zprovoznění tohoto divadla je otázka 500 milionů až jedné miliardy, takže je snaha možná i oslovit veřejnost, oslovit třeba i někoho ze zahraničí, kdyby někdo byl ochoten, jestli by měl volné finanční prostředky, jestli by je do toho divadla chtěl vložit, protože město v tuto chvíli ty finanční prostředky na rekonstrukci toho divadla nemá.
Egon Kulhánek, současný ředitel karlínského divadla:
Jak vedoucí odboru kultury paní doktorka Brabencová, tak pak radní Němec mě přesvědčují o tom, že se za tu rekonstrukci budou bít zuby nehty.
Jméno Egona Kulhánka je spojeno s komerčními muzikály. Sólisté Hudebního divadla v Karlíně od nového ředitele očekávají, že budou více hrát především klasické operety.
Oldřich Král, herec:
My jsme nehráli, my jsme seděli jak se říká doma, měli jsme z toho mindráky, nebo jsme dělali křoví. Ti, kteří jsme tady přes těch 30 let, takže jsme hráli skutečně jenom takové ty malinké. A bohužel, hráli tady jiní.
Antonín Hardt, herec:
Léta už tady jsou opravdu disproporce v otázce nákladů a příjmů.
Radoslav Brzobohatý, herec:
Pokud vůbec byla nějaká komunikace mezi vedením divadla a magistrátem, tak byla asi velice špatná. A tam je asi kámen úrazu.
František Hoffman, předseda kontrolní komise, Magistrát hl. m. Prahy:
Karlínské divadlo si přeci jenom asi drží hodně lidí a na těch mzdách se tam doslova prošustrovalo spousty peněz.
Spekuluje se o tom, že divadlo získají pro své muzikály muzikáloví magnáti. Podle herců by to znamenalo konec repertoárového divadla.
Ladislav Županič, bývalý ředitel karlínského divadla:
Moc se bojím o osud Hudebního divadla v Karlíně, moc, protože ten pan Kulhánek už mi dokázal při té West side story, jaké úmysly vlastně má.
Egon Kulhánek, současný ředitel karlínského divadla:
Já bych to divadlo chtěl daleko více umělecky otevřít světu, slibuji si od toho rozšíření diváckého spektra, protože dneska to divadlo, ať chceme nebo nechceme, je divadlo starší a střední generace. A já bych byl rád, aby divadlo bylo i divadlem mladší generace.
Pan Egon Kulhánek je pro vás zárukou toho, že se tam bude ekonomicky lépe hospodařit?
Igor Němec, radní pro kulturu, Magistrát hl. m. Prahy:
No, musí být, proto tam byl jmenován.
Radoslav Brzobohatý, herec:
Nějakou palácovou revoluci udělat, nevím, mně to nepřipadá fér.
Michaela Dolinová, herečka:
Bylo nám slíbeno, že v roce 2005, kdy má být skončena rekonstrukce karlínského divadla, že se tam může zase tento stávající soubor vrátit. Ale já tomu prostě nevěřím, nevěřím v tyhle sliby, nevěřím, že tento stávající soubor se tam v celé míře dostane a že tam bude zase hrát. Pokud tam vůbec někdo bude hrát.
12. února 2003
12. února 2003